realdogsdontbark

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av realdogsdontbark - 8 januari 2016 21:06

Vi var där 07.30 men jag ställde inte förrän många timmar senare. Uno var lika glad idag när vi kom dit och det var mycket bus på väg till ringen. Jag försökte tajma så att han inte skulle vara lika trött som igår. Vi gick en sväng på mässan och han fick välja ut en kampleksak med kaninskinn för att tagga igång innan ställandet. Fixade också energigodis som han fick käka och ett älgchips att tugga på. Tränade några varv i ringen med bus och sen fick han vila i buren. Uno hann även med en kissesväng utomhus och så tränades hantering precis innan han skulle in i ringen. Trots mina försök att få en pigg hund så dog han strax innan det var dags. Inte ens kaninleksaken funkade. 

Dagens domare var Leif Lehman Jörgensen, en mycket trevlig domare. Han fick kolla tänderna och kände igenom honom ett varv men när han började om så tyckte Uno att det räckte. Jag fick släpa runt honom trots att jag försökte tagga honom med ljud. Ställandet var ok men andra ställandet så krånglade han med att flytta benen när jag ställde upp honom så jag slutade att tjafsa och han fick stå som han stod. Excellent med ck blev resultatet och samma placering i bästa hane som igår men idag fick han CACIB, vilket var det som jag var ute efter.

Leif sa efter bedömningen att han tyckte att han var jätte fin men om han jämförde med den andre hunden så hade den mer förbröst. Han hade också önskat mer massa för att dölja krumryggen.

 

Detta var andra ställandet när han fick stå lite hipp som happ. Jag störde mig gravt på frambenen men visste att han inte skulle låta mig ändra på dom utan krångel.

 


 



 

 

På bilden har Uno ställt sig för långt fram med frambenen vilket gör att han ser helt platt ut fram. Jag försökte fixa till det men kommer inte ihåg om jag lyckades.


 


När vi var klara gick Uno raka vägen till buren och deckade.

Efter denna dag så kommer Uno att gå på inoffar och bara leka runt i ringen tills han hittar gnistan igen. 


När Uno sovit klart och vi ätit så fick han följa med på mässan igen. Han ställde upp på fototävlingen "Göteborgs charmigaste hund", och satt okopplad mitt bland massa folk och hade fokus på mig medans han blev fotograferad. Uno fick välja två färskfoderkorvar (gratis) och han fjäskade till sig massa godis och mat av Orijen så att matte blev tvungen att köpa två påsar. Jag testade ut en spårsele till honom och Uno testade olika spel från Nina Ottosson och det han gillade mest fick följa med hem. Passade även på att väga honom. 27 kg, en ökning på 2 kg sedan sist han vägdes.

Förutom dessa grejer och en del gratisgodis så shoppade jag för inteckningskorten. Det blev en fäll, en godisficka och två leksaker. 

Innan vi åkte hem hann vi kolla lite på finalerna.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards