realdogsdontbark

Alla inlägg den 7 januari 2016

Av realdogsdontbark - 7 januari 2016 11:13

Vi var här kl 08 och då var det fortfarande lugnt. Jag hade glömt att skriva ut nrlappar så fick hämta nya i sekretariatet. Uno var busig och glad när vi gick in.
Vi ställde på plan 2 och det var 20 hundar före. Uno vilade en stund i buren men sen ville han ut. Det var många som ville prata med honom och när det var vår tur så var han dödstrött.
Först gick en norsk juniorhane. Han var raka motsatsen till Uno, dvs den grövre modellen.
Han fick excellent och ck.
Sen var det vi. Att hanteringen skulle bli ett problem hade jag räknat med. Domaren fick inte kolla tänderna utan jag fick visa dom. Däremot fick han känna igenom honom med visst stöd från mig. Jag fick släpa runt honom i ringen. Ställande gick ok men jag orkade inte greja för mycket med honom utan han fick stå lite som han stod. Uno fick excellent och ck och kom 2a med reserv cert. Domaren förklarade att han tyckte att han var lite för smal (stod inte i kritiken ) och att skulle ha mer muskler (min förklaring att han är en unghund dög inte ). Jag är mer än nöjd med resultatet med tanke på att jag innan bedömningen var beredd att ta ut honom ifall han inte klarade hanteringen.
Efter bedömningen stupade han i buren.

Nu laddar vi för morgondagen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards