realdogsdontbark

Alla inlägg under juli 2014

Av realdogsdontbark - 31 juli 2014 19:35

10 veckorsbilden. Öronen kämpar för att ställa sig upp , speciellt det högra. Jag tycker att bakbenen växer för varje dag. Nu är han 42 cm. Som synes på bilden så har vi börjat med fingerklick.

Av realdogsdontbark - 31 juli 2014 15:43

Trots sina 10 veckor så får han plats i leksakskorgen. Det verkar som att Uno vill vara ett mjukisdjur, men det är han ju nästan.

Av realdogsdontbark - 30 juli 2014 17:27

Dagens Unoträning gick galant som vanligt. Tränade på att sitta kvar medans jag går iväg några meter. Inte en enda miss. Sen lärde jag honom target. Han ska dutta med nosen på min hand. Det fixade han utan problem. Då la jag till att han ska dutta liggandes, alltså börja krypa, och det gjorde han.Tog även plattan som han ska trampa på. Det fattade han typ genast. 


 

Av realdogsdontbark - 30 juli 2014 11:18

Så har Uno varit i öknen för första gången. Gav honom ett tandben i buren på väg dit och då låg han tyst och åt. När benet var slut blev det pip men då var vi nästan framme. På väg hem var han så trött men det blev ändå lite gnäll. När vi kom hem bajsade han i trädgården. ..

Syns jag nu??

Tripp trapp trull

Försökte få dom att sitta kvar och då blev resultatet så här.

Jag är också liten och behöver godis.

Av realdogsdontbark - 29 juli 2014 21:17

Det där med att tugga ben är inte helt enkelt när man är liten.

   


  



Tidigare idag var vi på ett café i närheten. Uno skötte sig kanon. Han fick sitta på soffan för på marken åt han bara sten. Man får passa på när man är liten... Hur som helst så lärde han sig hur man tigger. Det ska börjas i tid. Uno satt relativt still och la sig tom innan vi skulle gå. Framsteg.


Trollen har varit i Älvsbyn och sprungit på kvällen. Det gick bra som vanligt. Filmade ett whippetlopp.


 

Av realdogsdontbark - 28 juli 2014 19:47

 


Jag vaknade i natt kl 04 av att Wille skulle kräkas. Bar ut honom i trädgården. Han hade ätit ben på dagen och det var det som kom upp. Sen dröjde det någon timme och så var det Unos tur. Han kräktes eftersom han behövde mat. Han var ju så klart uppe kl 04 och då var hans mage väckt. Efter kräks, mat, kiss och bajs så ville han sova i soffan. Det fick han men jag kunde inte riktigt slappna av utan vaknade så fort något hördes. Så när husse gick upp fick jag sova. 

Uno har tränat i bilburen på förmiddagen. Mycket godis och det gick bra. Sen fick han träna på att sitta fast i kopplet under tiden som vi lastade på ett släp. Även detta gick bra med godis. Vi åkte till farmor och farfar och då fick Uno sitta i buren. Jag satt i baksätet och matade honom med godis. Så länge han fick godis var han tyst men utan godis så var det gnäll och lite oroligt tills han la sig ner men då var vi typ framme. Väl där så sprang han omkring inne och gnällde. Han fick gå ut med farmor men gjorde inget. Givetvis kissade han när han kom in. Sen blev han dödstrött och sprang omkring ännu mer. Han la sig direkt på golvet i bilen på väg hem. Nu sover han och snart är det trollens tur att rasta av sig runt Rödberget.

Av realdogsdontbark - 27 juli 2014 18:22

Igår kväll åkte vi ner till älven en stund eftersom husse skulle fiska. Trollen låg fastbundna medans Uno och jag tog en liten tur. Han gick som ett ljus och var till och med upp på hängbron en stund. När vi kom tillbaka så satte jag mig vid hundarna och tog honom i knät. Då hittade jag hans akilleshäl, att sitta still. Han gjorde utbrytningsförsök, pep och gnällde. Tänkte att han kanske var bajsenödig så vi gick en sväng till men icke. Då bestämde jag mig för att han skulle sitta i mitt knä tills han slappnade av. Det tog 45 minuter sen somnade han som en stock. En annan sak som är Unos specialitet är att äta sten. När jag inte är tillräckligt snabb så knaprar han i sig dom, ganska stora dessutom. Än så länge har dom kommit ut.

   


Så idag har vi tränat på passivitet och att sitta fast. Det har gått jätte bra. Han har suttit i mitt knä och ätit godis. Kopplade honom i staketet och gick längre och längre ifrån. Ingen panik. Burträningen klarade han nästan av själv. Iaf gick han in dit och somnade några gånger. Därefter stängde jag buren i någon minut och gav honom godis. Nemas problemas. 

 

Vi har även gjort våra första vänstervarv med utställningskopplet. Gick som en dans. Jag mätte honom igår, 40 cm, alltså lika stor som Moj.


Idag har Uno fått spela spel och det klarade han galant. Det har åskat och spöregnat här sen kl 16. Han bryr sig inte om åskan men vill inte gå ut och kissa. Jag vet inte hur många ggr han har kissat i hallen... Det är bra att han har valt hallen för där har vi plastmatta. Alla leksaker och  ben är hämtade ur leksakskorgen, har har kört rejs inomhus och försökt komma på bus att göra. Nu sover han igen.

 

Av realdogsdontbark - 26 juli 2014 11:41

Värmeböljan fortsätter. Trollen sa att dem inte ville simma trots värmen igår så då fick det bli en promenix i skuggan. Wili fick på sig kyltäcke och Moj gick och flåsade. Hon la sig ner och strejkade några gånger. Idag blir det definitivt simträning i älven.

   


Senaste Unonytt är att vi tränade sitt, kontakt och ligg igår och det gick kanon. Trots värmen så är han i farten. Hittills har han aldrig bajsat inne men nån gång om dagen så blir det en pöl på golvet. Roligaste hyssen är att äta kol från grillen, ta träbitar från stubben ( vilket han inte får eftersom det är ett getingbo där i) och gnaga på stenar. Han är mest utomhus.

Igår kväll när det blev lite svalare fick han för första gången följa med på en kortare promenad. Tanken var att jag skulle bära honom en bit men han ville gå själv. Ibland fick han gå i koppel med brorsan , ibland själv och ibland lös. Uno är hur duktig som helst att gå i koppel, som han inte gjort annat. Vi gick ner till älven och tittade på när laxarna hoppade. Han var inte rädd för något utan bara nyfiken. Trots promenaden med alla nya intryck så var det bus när vi kom hem.

       


 


 



 
 

Jag tror nog att det snart är dags för Uno att börja åka bil till olika ställen. Han verkar trygg här hemma och blir nästan uttråkad av att bara vara i trädgården. En valp ska ta det lugnt den första tiden i sitt nya hem men han är så tuff och framåt så det borde inte vara några problem.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards