realdogsdontbark

Alla inlägg under september 2010

Av realdogsdontbark - 18 september 2010 11:32

Tog med kameran på morronprommisen.

Gick runt bland våra kvarter och fotade. Kände mig som värsta turisten.

   

Världens finaste Moj.

     

Stadsparken.

 

Kullerstensgatorna är lite jobbiga att gå på men ack så fina.

 

Fel fokus men gulligt hus.

      Det är poppis med rosbuskar utanför de gamla husen.

Mitt favvohus. Kanske för att de ser Norrländskt ut...  

Av realdogsdontbark - 17 september 2010 10:37

PipLarsson is back. Han har varit borta nån vecka men igår morse kom han tillbaka. Då lurade han mig. Eftersom han har slutat pipa och dessutom åt all sin mat efter sista kisserundan kvällen före så tänkte jag att han kanske faktiskt behövde gå ut. Fick gå upp och gå ut. Wili blev himla nöjd och så klart skulle han inte bajsa. 1-0 till Wili.

  

Om jag blundar så kanske hon tycker extra synd om mig.


Imorse var han igång igen. Denna gången låtsades jag sova tills han slutade gnälla och springa fram och tillbaka. Då gick jag upp, åt frukost och allt sånt där medans han satte igång igen. När han lugnat sig något så gick vi ut. 1-0 till matte.

  

Av realdogsdontbark - 16 september 2010 15:49

Jag slängde ihop en kladdis som Wili gärna ville smaka av. Det fick han så klart inte. Inte ens när han va så här söt.

  


Efter fikat begav jag mig ut på upptäcktsfärd med kameran. Nu skulle den visa vad den gick för. Jag har inte läst på så mkt så jag körde bara på grundinställningarna. Det jag konstaterade ganska snabbt var att jag behöver ett objektiv så jag kan zooma bättre. Annars är jag nöjd med kameran. Fick dock avbryta fotosession tidigare än beräknat för det drog in mörka moln. Här är resultatet.

              

Av realdogsdontbark - 16 september 2010 10:35

Igår hade jag förfödelsedag. Fyller på sön men då är inte husse hemma så därför fick jag paket igår. En ny systemkamera!!! Canon EOS 1000D. Helgrym!

Äntligen kan jag ta bra bilder. Gissa vilka som har fått agera modeller...

Nåra closeups.

                

Av realdogsdontbark - 15 september 2010 10:52

Det regnar ute.

Man behöver inte kolla ut för att veta att så är fallet, det räcker att slänga en blick på hundarna.

   

Wili sover räv. Då kanske man slipper gå ut...


Till salu:

 

4 kg. 100 kr.

 

4 kg. 100 kr.

  

2 kg. Alla storlekar från 1 år. 75 kr.


Av realdogsdontbark - 13 september 2010 11:35

Hundarna sov lääänge idag. Eller Wili var väl uppe med mormor och morfar men gick sen och la sig igen. Jag fick dra upp dom i fm. Matte är oxå trött, mest i kroppen. Det kostar att ligga på topp ;)

Lägg märke till att altandörren är öppen. Varför sola ute när det är bekvämare inne?

           

Jag har analyserat bilerna från igår. Det brukar jag alltid göra för att se vad jag kan förbättra och om jag följde min plan. Jag är ganska nöjd med min insatts. Hade noga koll på domaren och försökte le (även när jag sprang) och även i finalerna. Dock så börjar jag fippla lite för mkt ibland när jag blir lite för taggad. Det ska jag jobba på till nästa gång.

Det jag är mest nöjd med Wili är att han stod med öronen framåt i stort sett hela tiden. Med andra ord så hade han full koll på köttbullen. Han var rejält hungrig eftersom han inte ätit sin frukost. Även detta har jag tagit till mig.

Sen sprang han ju bra oxå, förutom några skak men sån är han.

Jag trodde att han skulle var urballad eftersom det var löptikar på plats men icke. Kanske tom bidrog till att han visade sig extra bra?

Jag har fortfarande inte kollat allt som jag vann i lördags. Slängde bara in allt i bilen och styrde mot duschen.

Nu laddar vi om för race på söndag!


Av realdogsdontbark - 12 september 2010 20:09

Hade ställt in mig på om möjligt sämre väder idag än igår. Byxor, regnkläder mm var nedpackat. Lyckligtvis behövdes det aldrig plockas upp. Kom lite,lite stänk några ggr men knappt så man blev blöt.

Det var fler basenjis anmälda idag än i går. Domaren var noggrann och anmärkte bla på för breda kinder så jag trodde Wili skulle åka ut med en gång. Men efter att han kom upp på bordet och domaren började sin granskning (från bordet) så förstod jag att han föll henne på läppen. Vann unghundsklassen med ck (3st med). Ja,ja tänkte jag det var ju roligt och trodde att vårt flyt tog slut igår. Men icke. Wili gick hela vägen i bästa hane och vann!! Cert och cacib. Super kul så klart!

Sen fick jag hoppa in och visa Frida till andra bästa tik innan det var dax för bir och bim. Återigen stod det mellan två unghundar. Vi fick verkligen kämpa och domaren tyckte det var svårt sa hon men bestämde sig till slut för att ta fram Wili!! Bir igen alltså!

      

Hade inte tid att fira för in i ringen igen för uppfödargrupp. Nybörjare som vi var så gjorde vi lite på känn och det gick bra. Hp och finalplats.

Nu var det bara till att vänta på finalerna.

Först var det uppfödargruppen. Vi ändrade hur vi skulle stå minst 10 ggr innan vi bestämde oss. Jag sprang för fort i ringen (typiskt) och på ett ställe i ringen luktade det illa och hundarna ville inte för sina liv stå stilla. Vi blev ändå utplockade bland de 7 bästa (av 18 grupper) men sen avtackade. Kul var det iaf! Kanske att vi behöver öva lite inför nästa gång ;)

  

Sen var det grupp finalen. Wili skötte sig bättre och bättre och domaren tittade mkt på honom. Det kändes som att skulle vi ta en placering någon gång så skulle det bli idag. Och det blev det, 3a i grupp 5!! Wiiiihoooo!!!! Där satt den. Direkt när jag kom ut ur ringen så försvann all energi. Det tar på krafterna att springa många vänstervarv, vara fokuserad och inte äta på hela dan...Som tur var var morsan å farsan där så pappa körde min bil till Varberg och jag åkte med mamma.

  De 5 placerade i gruppen.  

Vilken helg! Bästa jag haft. Och vilken avslutning på utomhussäsongen!

Jag är supernöjd med Wili som skött sig bra hela helgen och bara blev mer och mer taggad. Att han dessutom har sprungit som sjutton var verkligen en surprise. Man kan lugnt konstatera att det varit en basenjihelg. Idag blev alla basenjis som deltog i finalerna placerade, utom uppfödargruppen (men ändå utplockade)! Likadant igår.

Tack till alla gratulationer vid ringen och på nätet. Ni är snälla:)

Helgens skörd.  

Av realdogsdontbark - 11 september 2010 21:07

Alarmet på min tel funkade inte i morse och jag vaknade 45 min för sent. Jätte rolig start på dagen... Dok så kom jag ändå iväg som jag skulle, fast liiite mer stressad. Åkte från Kalmar till Helsingborg på 3,5 tim. På väg dit ringde jag husse och frågade vad smhi sa om vädret i Sofiero idag. Moln men iaf inget regn sa han. Så jag stannade på väg ner och bytte om till kjol.

Väl framme så fick jag leta efter p plats för det var typ fullt. När jag närmade mig ringen vi skulle va i så va de en vägg av tält ivägen. Kom alltså inte att tränga sig igenom. Som tur var fick jag guidning av Lisa och jag slog läger i en buske (!).

Så småningom började det att regna... Hade visst inte lärt mig att smhi inte går att lita på. Givetvis var regnkläder och jacka i bilen lååångt borta. Så där stod jag i skjorta och kjol. Den enda tröja jag hade med mig låg på stolen vid buren och var givetvis blöt efter en stund. Första gången i mitt liv som jag frysit så jag okontrollerat har skakat. Axlarna uppe i öronen hela dan. Dom gör ont nu.

Hur som helst, det var kallt och blött och jag hade inga höga förhoppningar om denna dag då det var samma domaren som dömde första dagen på Gotland och gav Wili en slät 1a.

Jag trodde att Wili skulle krångla en massa med tanke på vädret men han skötte sig bra i ringen. Dock så var det jätte små ringar och halt som bara den i gräset men jag tror inte att nån vurpa vilket var bra gjort. Det var 3 st i unghundsklassen och Wili vann med ck. I bästa hane fajtades han mot en veteran och en champion och vann!! Sen mötte han bästa tiken och vann igen!! Alltså BIR, för samma domare som gav honom en slät 1a för 2 veckor sedan...

Jag hade räknat med att ta ett varv i ringen och sen åka därifrån och tina upp, men nu fick vi vänta på finalerna. Och som vi väntade! Tog evigheter innan det började. Men då hade det slutat regna iaf.

Först gick Wili unghunds BISet, något som arrangeras när SSUK har hand om det. Han skötte sig fint och blev BIS 2a!!

    

Efter det skulle han in en gång till i vuxen BIS. Då va han grym i ringen, visade upp sig som bara den och sprang jätte bra, vilket han för övrigt gjort hela dan. Trodde jag ju inte men han slutar inte att förvåna sin matte. Iaf så gick han nu hela vägen och blev BIS1a!! Jag som trodde detta skulle bli en skitdag...Tur man har fel ibland. Btw, så blev veteranen, valpen och uppfödargruppen BIS1a!!

Kl 19.30 åkte jag mot B&B som jag bokat. Jätte mysigt ställe!

 

Har redan brutit mot regel nr 5...

 

Spanarn.

  

Mysigt tom på toa.


Imorron e de påt igen och vi hoppas på bättre väder.

Tack till Rolle som tog några kort med min kamera och till alla trevliga folk som höll humöret uppe under denna kalla,blöta och långa dag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards