realdogsdontbark

Alla inlägg den 18 september 2010

Av realdogsdontbark - 18 september 2010 18:47

Kollade in på SSUKs hemsida och nu hade resultaten från Sofiero kommit upp.

Fick mig en funderare då det var samma domare som dömde unghund och vuxen bis, och det var olika resultat på samma hundar.

Ex: Den bis vinnande unghunden blev trea på vuxen bis. Det vore ju inte konstigt om det var så att de hundarna som blev 1a och 2a inte var med i unghund, men Wili vann bis vuxen och blev 2a i unghund...Troligen var det så att Wili visade sig ett snäpp bättre i vuxen biset än i unghund. Det vet jag att han gjorde och det gav resultat.

Kollar man på vinnarbilderna så kanske man kan förstå varför han inte vann unghund biset ;)

    

Av realdogsdontbark - 18 september 2010 18:04

Idag är det dan före min födelsedag.

Jag önskar mig en trevlig dag i Hultsfred, utan regn och blåst. Vädret kanske inte går att göra nåt åt så det blir till att packa ner vantar, regnkläder, mössa, vintertäcken, kaffe...

Det blir Wilis första och Mojas andra lc tävling. Det blir även första gången som Wili springer med sin nya munkorg. Jag har haft munkorgsträning i veckan, bla cyklat med munkorg på. Det går stundtals bra men sen tycker han att det får räcka. Han förstår inte varför han som är så snäll ska ha munkorg. Helknas!

Får se hur det går imorron, jag har inga stora förhoppningar.

Har förresten sålt två av hundfodersäckarna. Tack Monica!

Medans jag har städat, tvättat, packat, handlat mm mm så har hundarna tuggat ben. Det verkar svårt att tugga med ögonen öppna. Se själva.

        


Det är svårt att låta bli kameran så här kommer några favoriter från igår.


  Jag tog kort på Moja och givetvis kommer clownen och stjäl showen.     1,2,3...haka.

Jag skulle nog kunna ta 1000 gäspkort på hundarna. Wili sätter igång när jag tar fram kameran. Vet inte om han ska lugna ner mig, kameran eller sig själv.

   

Öronvård.    Lite suddigt men jag älskar hans blick!  

En blick säger mer än 1000 ord- Ge mig mat! 

Av realdogsdontbark - 18 september 2010 11:32

Tog med kameran på morronprommisen.

Gick runt bland våra kvarter och fotade. Kände mig som värsta turisten.

   

Världens finaste Moj.

     

Stadsparken.

 

Kullerstensgatorna är lite jobbiga att gå på men ack så fina.

 

Fel fokus men gulligt hus.

      Det är poppis med rosbuskar utanför de gamla husen.

Mitt favvohus. Kanske för att de ser Norrländskt ut...  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards