realdogsdontbark

Alla inlägg den 4 september 2010

Av realdogsdontbark - 4 september 2010 15:27

Det märks att det är höst och vi närmar oss löptider.

Herr röd uppträder inte från sin bästa sida om man säger så.

Det beror dels på att det är löp på g men även på att han har kommit in i sin andra könsmognad nu när han närmar sig 2 år. Jag vill dock påpeka att han är inte speciellt besvärlig (än), tror inte han vet riktigt hur man är då, men från att vara ett fromt lamm (med mkt ull...) så har han utvecklat vissa irriterande egenskaper.

  

Släpp ut mig, NU!


1. På morgonen går han upp först av alla (förutom husse) och går till dörren, sen till sängen, lägger huvudet på sängen och piper. Tittar på mig som om världen håller på att rasa. Han är jätte ynklig och jag MÅSTE gå upp omedelbart bums för att han inte ska falla knall fall, typ. Första 2 gångerna han gjorde så trodde jag att han behövde gå ut, alltså akut behövde gå ut. Det är då som han uppträtt så, men nu är det ingen fara på taket. Han ska bara gå ut så han kan kissa in sitt revir...

2. Förutom på morgonen så kan han börja gnälla och sätta sig vid dörren även under dagen. Samma gäller då, måste ut så han kan se till så ingen annan dum hund har förstört hans fina revir...

3. När vi väl är ute så måste,måste, MÅSTE han kissa på VARENDA jävla grej. Då överdriver jag inte.

4. Han drar. Drar mot allt som han måste kissa på, allt som han måste lukta på. Sen när han kissat klart så drar han därifrån mot nästa grej som han måste kissa på, som ligger typ 2 meter längre fram.

5. Sen är det ju allt som luktar så gott. Jösses va det måste lukta gott! Han kan stå och lukta, smaka, smacka och analysera hur länge som helst.

6. Han stressar när vi är ute. Stressar mot allt som ska kissas på och luktas på. Det märks att han stressar för han stressandas. Likadant som han gör när han är jätte bajsenödig men inte hittar det perfekta stället.

7. Idag när jag skulle klippa klorna så var han halvdöv och hade helt glömt vad ligg betyder. Fattade ingenting sa han.

  

Vill inte,vill inte,vill inte.


Tror även att Moj är på g. Hon brukar löpa ganska sent men möjligtvis så har hormonerna börjat röra om i grytan redan nu.

1. Hon kissar mer än vanligt när vi är ute.

2. Hon är kinkig när vi är ute och går. I början på prommisen så brukar hon inte vilja gå alls men så småningom kommer hon igång men det tar emot. Oftast är svansen halvuppe och hon ser sur ut.

3. Ibland är hon glad och busig när vi är ute, men det är inte så ofta. Humöret växlar.

4. Moj är ALLTID jätte hungrig och tror alltid att det vankas mat när jag reser mig. Spelar ingen roll vad klockan är eller om hon ätit för 2 min sen.

5. Folk som kommer bakifrån är farliga. Eller kan vara farliga. Bäst att lägga sig ner tills dom gått förbi. Suck.

6. Tror även att hennes beteende för domaren i Visby har att göra med hennes nuvarande tillstånd. Hon har aldrig reagerat så förr och nu ser jag en massa andra saker som tyder på att hon är ganska känslig och kinkig just nu.


Tur att jag redan fixat löpvakt om det skulle behövas. Nu håller jag tummarna för att Moja ska hålla sig tills lc tävlingen är avklarad.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards