realdogsdontbark

Alla inlägg den 8 november 2010

Av realdogsdontbark - 8 november 2010 11:23

I lördags kväll ställde jag två väckarklockor för att vara på den säkra sidan. Av erfarenhet som jag fick när jag skulle till Sofiero så vet jag att alarmet i min mob inte är att lita på. Därför hade jag laddat ner ett nytt och testat det innan + alarmet på datorn som jag ställde in. TROTS detta vaknade jag kl 06.55, 25 min efter att jag skulle åkt till Växjö. Det första jag gjorde var att räkna ut om jag skulle hinna och efter 17 min satt jag i bilen. Jag var ändå inte speciellt stressad utan kom i god tid och hittade den lilla hall som vi skulle vara i.

Wili fyllde 2 år i veckan och detta var första utställningen som han kunde ta sitt championat. Jag hade verkligen 0 förväntningar för jag tycker han är en spink och när han tramsade i öppenklassen (han tyckte Kjell som stod framför luktade väldigt gott...) så trodde jag ännu mer att han skulle åka ut. Fel hade jag och han vann med ck.

    

 MonsterWili.


Måga fina hanar med i bästa hane och återigen trodde jag att certet skulle gå till någon av dom.

Domaren var väldigt noggrann i konkurrensbedömningarna. Tog lång tid på sig och verkligen jämförde hundarna. Att hon satte Wili längst fram kom som en trevlig chock.

Cert, cacib och championat!

Det var en skön känsla men framförallt ett lugn som infann sig efteråt. Nu var han klar och behöver inte jaga fler cert.

Att han sedan blev bir gjorde ju inte saken sämre.

  

Jag hade sagt till mina päron att detta skulle bli en kort dag (så fel man kan ha) så de kom precis när bedömningen var klar för att lämna Moja.

Inte helt enkelt att hitta varandra när det tydligen fanns ett gäng med parkeringar och ingångar...men till slut fick Wili sin belöning, en Moj i löp.

  

Det blev en lång väntan på finalerna eftersom basenjis gick först i rasringen men arrangörerna gjorde ett proffsigt jobb med att få finalerna att flyta på.

Det var ganska många hundar med i grupp 5 och några som speciellt utmärkte sig, trots de så tittade domaren noga på Wili så lite hopp hade jag när vi sprang in i finalringen. Wili skötte sig utmärkt i den stora ringen och sprang som bara den.

    

Snabbt plockade domaren ut de 5 han tyckte bäst om och vi var med! Fick springa fram och tillbaka innan han placerade oss. Vem som skulle vinna hade jag redan listat ut, nämligen faraohunden och även att västgötaspetsen skulle hamna före stod klart. Jag hade rätt och vi blev 4a! Jätte kul att få visa sin hund inför alla domare och att all väntan va mödan värd.

  


Tack för alla grattis!!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards