realdogsdontbark

Alla inlägg den 12 september 2016

Av realdogsdontbark - 12 september 2016 19:43

På förmiddagen var det full storm i fjällen. Vi städade ur rummet och åkte sen till sjön Satihaure för att se om det fanns tillräckligt med lä för att fiska. Det gjorde det inte men det var mäktigt att se hur vinden for fram. På sjön bildades vattentornados och jag såg renar på andra sidan.

   

Plötsligt gick renarna ner till vattnet och började simma över sjön! Jag kastade mig ur bilen och sprang allt vad jag kunde i stormens motvind för att komma på lagom avstånd för att fotografera. 

       

Det visade sig inte vara några problem att ta sig över. 

Efteråt tog jag några fler bilder innan vi åkte igen. Moja hade gjort klart att det fanns inte en chans att hon skulle bege sig ur bilen. Inte ens renar lockade i stormen.

     

Vi åkte hemåt och stannade först vid en gammal sameboplats. Vår avsikt var att hitta lä och koka kaffe men det var bara myrmark så vi åkte vidare.

 

Nästa stopp blev vid älven Sjaunja. Där  fanns det lä, sol, kaffevatten och fiskemöjligheter. Husse fiskade och vi andra gick en sväng. 

       

Efter ett tag åkte vi till Jokkmokk för att rasta oss innan vi till slut kom hem. 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards