realdogsdontbark

Alla inlägg den 2 september 2016

Av realdogsdontbark - 2 september 2016 16:20

Idag har jag bil och då lovade jag att vi skulle ha en utedag i finvädret. Jag åkte upp på Långberget och la 3 spår. Moja och Unos var 350 m och Wilis kortare.

Under tiden som spåren låg till sig så ville jag gå till Knoestugan och fika men vägen dit var förstörd av skogsmaskiner.

Jag försökte ändå gå men gav upp efter 500 meter. Hittade en annan fikaplats i skogen.

Medan jag fikade höll Uno på och grejade. Det var pinnar, hål, rullningar och upptäcktsfärd. De andra två undrade mest vart deras fika var.


 


 

Efter en timme fick Wili gå sitt spår. Han gjorde ett av sina bästa spår trots att det blåste ganska mycket. Jag gjorde det enkelt och lät det inte ligga så länge så att han skulle få lyckas. Alla 3 vinklarna fixade han galant.
 

Uno var riktigt sugen på att få spåra och kunde knappt vänta på sin tur.

 

Unos och Mojas spår låg 1,5 timme. Uno spårade också riktigt bra. Han missade första vinkeln men resten var inga problem. Hans största problem just nu är att han är lite för snabb. Jag fick hålla i honom ordentligt. Idag fick han inte gå fram till klöven. När han sett den så höll jag i honom och så fick han skälla och göra utfall mot den ett tag. Sen fick han godis och så lämnades klöven kvar. Uno verkar tro att det är hans uppgift att döda älgen men han lugnade sig så fort vi kom ut på vägen.

Moja var också duktig. Hon var till och med fokuserad i början, vilket är ovanligt. Med henne så verkar det gå bättre om hon inte får spåra så ofta.

 

Efter spårningen körde jag ner till grustaget och så gick vi runt det innan det var dags att åka hem efter 3,5 timme. Uno raceade loss i sanden och det var knappt så han orkade ta sig in från bilen när vi kom hem.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards