realdogsdontbark

Alla inlägg den 22 mars 2016

Av realdogsdontbark - 22 mars 2016 13:22

Imorse kl 08 lämnade jag in Moja hos veterinären. Jag var med när det sattes in kanyl och togs blodprov. Moj darrade som ett asplöv i väntrummet men var väldigt duktig inne på rummet och sa inte ett pip. Jag påpekade att det skulle behövas en tratt för annars skulle kanylen ryka direkt. Veterinären blev lite förvånad och sa att bandaget luktar illa så att hunden ska låta det vara men jag försäkrade att det inte har någon verkan på henne.

Det var tanden längst in i överkäken som behövdes dras ut då den spruckigt och höll på att dö.

Vid 12 tiden ringde veterinären och jag åkte direkt och hämtade henne. Det hade gått bra men direkt när hon sattes i buren på morgonen så hade hon tagit av sig tratten och dragit ut kanylen. Det resulterade i munkorg och en kanyl i det andra benet.

Blodprovet var bra på alla punkter. Tanden är ute och hon har inga stygn i munnen och har inte heller fått med sig något smärtstillande hem.

Det var en väldigt gnällig Moj som skulle ut fort som satan. Hon lugnade sig när jag lyfte upp henne. Nu ligger hon i soffan och är fortfarande groggy men lugn. Uno tycker att hon luktar konstigt och har svårt att hålla näsan på lämpligt avstånd.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards