realdogsdontbark

Alla inlägg under maj 2015

Av realdogsdontbark - 9 maj 2015 15:11

Det har ösregnat hela natten och fortsatt regna hela dagen. Det stoppade oss inte för att göra debut på utomhussäsongen. Bodens hundungdom hade Hundens dag i stan och ordnade samtidigt utställning. Jag åkte dit kl 10 och hämtade nrlappen sen åkte jag hem igen till 11.30 då även hundarna fick följa med.

Först fick alla hundarna träffa veterinären för gratis koll av tänderna. Uno var först ut och hon kollade så att alla tänder var på plats, vilket dom var. I övrigt så tyckte hon att han hade väldigt fina tänder. Sen var det Mojas tur. "Det är sällan man ser så fina tänder på en 8åring" blev betyget.  Hon har lite slitningar men inget hon har ont av. Sist var Wille som förra året hade lite inflammerat tandkött. Hon tyckte även här att han hade ovanligt fina tänder och ingen inflammation längre. Slutsatsen var att fortsätta med det jag gör.

Därefter kom Wili, Uno och Husse på bild av fotografen för tidningen. Jag lyckades hålla mig utanför.

Domaren var Gunnar Norlin som dömt Uno två gånger tidigare vilket var bra eftersom jag vet att Uno inte bryr sig om honom vid hanteringen. Precis så var det. Jag funderar fortfarande på vad som skrämde honom i Stockholm. Han skötte sig bra i ringen och hann inte börja frysa. BIR valp med hp.


 

I väntan på finalen gick vi en sväng till Mojas stora fasa. Kollade på uppvisningar och skrev upp mig på prova på tillfälle i agility, spår och rallylydnad.

 

Uno är fortfarande helt fascinerad av vatten. Spelar ingen roll om det är ett dike eller en sjö. Han måste ner och kolla vattnet!


   

Till finalen hade min fotograf åkt hem. Det var ett gäng med valpar vilket innebar att det tog lite längre tid än bedömningen och han började frysa på slutet. Uno skötte sig ändå bra med tanke på omständigheterna och slutade 3a. Det trodde jag inte eftersom domaren inte har placerat honom i finalen förut, men så har han ju växt till sig mycket sedan dess.

   

Nu laddar vi för ny utställning imorgon.

Av realdogsdontbark - 7 maj 2015 21:00

Uno är hellre ute än inne nu. Vi får lura in honom och då är han så trött att han stupar i soffan och sover i flera timmar.


 

Idag hittade han en sån där döcool sak som ingen annan fattade hur frän den var. Den följde med länge.


 

Av realdogsdontbark - 2 maj 2015 12:59

Uno behöver gå en kurs i dejting. Han har fattat att Moja är en tik och så långt är ju allt bra. Det han däremot inte har greppat är att hon inte löper. Vaddå löpa? Vad ska det vara bra för? Hans uppvaktningsförsök går inte direkt hem kan man säga. Responsen är noll. Antagligen är det nån tik i området som löper och det har hans hormoner uppfattat. Wili är grinig på Uno just nu så jag tycker att mina misstankar är befogade.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards