realdogsdontbark

Alla inlägg den 26 maj 2015

Av realdogsdontbark - 26 maj 2015 22:06

Igår när vi var i stugan så ropade husse på göken. Uno tyckte det lät jätte konstigt. 

Idag när vi var ute en sväng i skogen och nästan var vid bilen så började en gök att ropa. Uno stannade och vred huvudet fram och tillbaka. När göken tystnade blev han helt ifrån sig och skulle dit. Husse är ju i skogen! När göken började igen så filmade jag. Uno var djupt olycklig på väg hem för att vi hade lämnat husse i skogen.


  På samma runda fick vi lite träning i skott. Hundarna blinkar inte ens. Enda gången dom reagerar är när militärerna skriker just innan det skjuts. Dom undrar vem som pratar.


 


På kvällen spårade vi. Uno fick ett kortare spår men i snårig terräng. Han är för het och slarvar på så vis. Idag bar han klöven till bilen och eftersom han fick en hel klöv så var den inte så enkel att bita tag i. Smart matte!


Wilis spår var 400 m. Jag tabbade mig lite och klöven låg för nära starten vilket också märktes. Han var lite för mycket och letade uppe i träden men det var ju mitt fel.


Moja fick ett fullt spår, 600 m. Spåret lades efter domaren Bengts karta. På lördag är det dags för henne att gå anlaget för honom. Två gånger fick jag ta tillbaka henne på spåret efter att hon följt efter älgspår. Annars var hon duktig och spårade på 14,5 min, max är 30 min. På torsdag blir sista spårningen inför provet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards