realdogsdontbark

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av realdogsdontbark - 6 juni 2010 11:30

Igår var det Mojas tur att glänsa i ringen.

Tyckte det var dax att hon fick träna inför specialen och nu har hon smalnat av tillräckligt för att kunna visas upp. Bodens brukshundsklubb hade en inoff och det var tanternas kamp, dvs Moja mot Nikki. Wili var bara med som support.

Vädret var märkligt med blåst, regnskurar, snö, hagel, sol. Som tur var hade jag med mig vantar och en filt, paraflax fick jag låna.

När vi skulle in i ringen var det lyckligtvis uppehåll, båda gångerna.

Moja skötte sig kanon. Hon travade på riktigt fint trots det något långa gräset och ojämna underlaget. BIR blev resultatet, domaren tyckte att hon rörde sig något bättre än Nikki.

I väntan på finalen fick vi springa in titt som tätt för det kom häftiga regnskurar. Jag höll på att ge upp men det fick jag inte för Ola och lagom tills finalen blev vädret bättre igen.

Moja skötte sig ännu bättre i finalen. Vi fick flytta runt många ggr, sprang många varv i ringen och hon gör alltid vad jag ber om. Till slut var det bara Moj och en jättefin Siberian Huskey kvar. Inge match för Moj som tog hem hela kalaset och blev BIS. Domaren var helt frälst i henne och matte var mkt nöjd över genrepet. Efteråt var det flera som kom fram och kommenterade vilken fantastisk hund jag har.Kul

Ibland  är det tur att man har stor bil för priserna var något skrymmande, bla en 20 kg säck hundfoder som nu letar nytt hem.

Kvällen ägnades åt seger-examens-byebyeBoden-fest.

Lite bilder från utställningens stjärna tagna av Ola,vår ständiga hejarklack:)

 

Pausunderhållning

 

Uppvärmning inför finalen

      

Linslus...jag?? Förstår inte va ni snackar om

    BIS 2an     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards