realdogsdontbark

Alla inlägg den 28 december 2010

Av realdogsdontbark - 28 december 2010 22:17

Fastnade i min gamla blogg. Inte utan att man blir lite valpsugen...

 

  



Igår var första dagen utan någon olycka inne.
Då är man stolt vill jag lova!
I början sa han oftast till när han var nödig.
Men nu är det si sådär med de.
Min teori är att han kommit på att om han säger ifrån så måste han gå ut i kylan. Då är det ju bättre att vara tyst och gå på toa inne...Ja, han är en basenji.


Jag tror att Wili kommer bli en ypperlig utställningshund då han bara MÅSTE vara i centrum hela tiden. Klappar jag Moja så kommer han som ett jehu och klänger på henne tills hon går iväg. Sitter Moja i mitt knä på golvet då är han där efter en sekund och knör bort henne. Sen tittar han på mig med sina stora ögon och liksom säger - titta va duktig jag e matte! Moja är sådär road.
Dessutom älskar han godis och mat vilket underlättar vid träning.

Träningen hittills består av träning på bordet, kontaktsökande och vänja sig vid buren. Har även introducerat klickern men då blir Moja så träningssugen så det är svårt att hålla henne därifrån.


Nu somnar han på min arm=)


**************************************************
********************

 

De e inte klokt va wili växer!!
Nu e han ganska trött för att han växer så mkt, men de kan va ganska skönt tycker moja...
Det dröjer nog inte länge förrens jag får köpa ett nytt termotäcke. Vi får se hur länge overallen är lagom.
Idag hade han på sig den när han åkte ryggsäck. Det var bra att det var luva på den för det blåste och då slapp han få in vinden i öronen. Han gick även lite bättre idag. Det finns hopp..
Som sagt så har det blåst en hel del här idag (som alltid), och då var det jaga löv som gällde.
Moja tycker mkt är orättvist sedan Wili kom. Hon har gjort en lista:
- Han får gå lös när vi är ute
- Han får mat 4 ggr om dan, hon 2
- Han bits som sjutton men biter hon lika hårt så skriker han
- Han får åka väska när det är långpromenader på schemat, hon får gå
- Han får sitta i framsätet, hon i bagaget
- Han tar alla hennes leksaker och säger att det är hans
- Han tar hennes sovplatser, speciellt när hon ligger där...
- Han får tugga ben varje dag, hon bara ibland
De e inte lätt att vara storasyrra men matte säger varje dag att hon är mattes goding, så de så!

Av realdogsdontbark - 28 december 2010 11:46

  

Nu är det officiellt, Wili är årets basenji!

http://www.basenji.se/

Han har en stolt matte.


Det kan låta skrytit men årets basenji är något som jag inte satsade på i år då vi bodde i Norrland fram till juni och missade några viktiga utställningar i början av året. Därför tänkte jag att det inte var någon idé att sikta ditåt. Inte förräns efter Sofiero insåg jag att Wili faktiskt hade en chans att ta titeln.

Det känns skönt att avsluta året så här eftersom han inte kommer att ställas så mkt nästa år.


Vill passa på att tacka alla som kämpat tillsammans med oss för en god match och även gratulera årets tik, årets veteran och årets valp.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards