realdogsdontbark

Alla inlägg den 23 december 2010

Av realdogsdontbark - 23 december 2010 18:39

  


Jag hittade den här boken när jag var i Kalmar.

Fastnade för kapitlet om hur man lägger upp "lektioner" och gör spåren svårare.

Har endast bläddrat i boken än så länge. Hon verkar duktig på viltspår men kanske inte lika duktig på att skriva böcker... Konstiga uppdelningar och lite udda meningar. Men som sagt, det jag fastnade för verkar bra och motiverande.

Boken kostade 49 kr så jag kunde inte låta bli.

Av realdogsdontbark - 23 december 2010 15:50

  

Wili har en böld mellan tårna på ena framtassen.

Den har funnits där i några veckor och jag hoppades att den skulle försvinna, men det har den inte gjort. Han har inte ont, haltar inte, förutom när han leker i snön. Då åker tassen upp och han slickar lite när han kommer in.

Jag ringde vet och frågade om de ville kika på den och det ville dom.

Kl 14.10 fick jag tid. Wili ville helst gå innan vi hade kommit in men vi fick god tid på oss att slappna av då vi fick vänta i 45 min.

Vet kollade på bölden och sa att de flesta bölder på unga hundar är godartade tumörer men de brukar vara röda och utan hår, denna är blek med hår.

Han ville därför ta ett prov och skicka iväg för att se vad det kan vara och inte bara skära bort den eftersom det är så lite skinn mellan tårna.

Vi la Wili ner och så stacka han en nål i bölden. Wili skrek som en stucken basenji, fast troligtvis kände han inget för andra gången sa han inte ett pip. Han är sååå sjåpig hos vet och det är såååå synd om honom. Efter sticket hoppade han ner från bordet och ställde sig vid dörren. Nu går vi morsan!

Svaret får vi i nästa vecka.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards