realdogsdontbark

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av realdogsdontbark - 14 oktober 2010 11:34

I fm var vi hos veterinären för att Wili skulle ta blodprov för att kolla upp rabiessprutan (som jag missade...).

När vi kom var väntrummet fullt av rottisvalpar. Wili ville ha med sig alla hem, fast då protesterade Moj.

Moja var med som moralisktstöd, fast så mkt stöd var hon inte då hon satte sig bakom en stol. Fast hon tyckte ändå det var helt ok att följa med för hos veterinären får man godis.

Wili tyckte det var lite läskigt och drog till sig benet så att han fick stickas en gång till, men då var han stilla. Det tog allt som allt ca 10 min.

När vi väntade på att få betala var väntrummet fullt av hundar. Där fanns bla en JÄTTE tjock boxer på 12 år som vägde säkert 20 kg för mkt, hade redan gått ner 8 kg. Han hade alla möjliga sjukdomar och kunde knappt gå. Vill man verkligen spara en sån hund?

Till hans motsats fanns där en 16,5 årig foxterrier. Såg jätte fräsch ut, fast han hade sköldkörtelproblem.

Jag höll på att smälla av när jag skulle betala, 1090 kr!! Undra om jag kommer få bet ännu mer när svaret kommer? Det fick man förr iaf, kanske är det inkluderat i denna avgift nu? Får se om några veckor. Jag har iaf lärt mig att ha koll på vaccinationerna...

 

Wili fick plåster med tassar på. Han tvättar å tvättar, måste få bort sjukhuslukten.

  

Till slut somna han av utmattning.


För övrigt kan vi meddela att det snöar i Boden, ca 15 cm. Moj är glad att vi inte bor där längre.

Jag har beställt ett täcke av morsan. Hon ska försöka sy ett av våra gamla hästfiltar. Får se om det går. Nu springer Wili omkring med rumpan bar eftersom han har lånat Mojas täcke.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards