realdogsdontbark

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av realdogsdontbark - 10 oktober 2010 18:30

Med mig hade jag morsan och vi åkte från Varberg kl 7.50 Det var megadimma på vägen ner, såg knappt 50 m framför bilen. Tänkte att det går ju inte att köra lc i det här vädret. Mkt riktigt. Vi kom fram, checkade in och hoppades på en kort dag för det var vad arrangörerna hade lovat. 2 banor och prisutdelning direkt efter varje ras hade sprungit klart. Trodde vi...

Dimman sköt upp första start med nära 2 timmar. Jag kunde alltså ha sovit 2 timmar längre! Medans vi väntade på info om när det skulle dra igång (vilket aldrig kom) fick vi höra att det hade varit struligt på banan igår. För högt gräs hade fått linan att strula och det var en hund som hade skärt sig så illa på gräset att den hade fått sy. Tur att vi hade våra lopp idag för då hade det blvit en bana av tillplattat gräs.

Medans det var dimma passade jag på att fota lite. Blev inga bilder på hundarna idag eftersom jag hade fullt upp med att släppa.

    


Till slut dök solen fram, det blev varmt och dimman lättade!

          



Då var det dags att värma upp hundarna. Vi gick å gick å gick.

Fortfarande ingen info om att de börjat köra men som tur var var vi ändå borta vid banan.

Först ut var Wili och Felix. Ett mkt jämt lopp, vad vi kunde se. Hundarna försvann efter först rakan och dök upp igen vid mål. Möjligen såg jag att Wili gjorde en snabb check på munkorgen precis efter första svängen, men är inte helt säker. Sen fick Wili ta lite gruff i slutet vilket märktes i lopp 2.

Direkt därpå var det Moja och Rocky. Moja är ju inte så snabb men var ändå inte så mkt efter som jag trodde hon skulle va.

Alla hundarna sprang bra utom Hanna som tyckte husse var mysigare än att springa.

Lunch och vänta på listorna som kom ut efter att de börjat köra igen!

Slänga ut hundarna och värma upp.

Moja sprang ensam och tog sig runt, denna gång på en lite flackare bana. Hon dödade verkligen trasan i slutet och tyckte de va lyx att få ha den för sig själv.

Wili sprang med Muzzlan och Wili drog på rejält men Muzzlan hängde på bra. Blev lite morr vid trasan i slutet och tom Wii morrade vilket hör till ovanligheterna.

Jag är mkt nöjd över att båda hundarna kämpade på bra. Moj är inte världens snabbaste men hon får vara med för att hon tycker det är kul. Inga onda tassar denna gång och inget krångel med munkorgen!

Återigen blev det väntan på resultaten. Tror vi väntade i en timme. Wili blev 4a med 75 p och Moj blev 6a med 66p.

Grattis till alla vinnarna!

    

Moja blev så avis när jag fotade Wili så hon fick låna rosetten lite.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards