realdogsdontbark

Alla inlägg den 23 juli 2016

Av realdogsdontbark - 23 juli 2016 17:33

Då var det äntligen dags för Finlandsresa igen. Wili startade inte så tidigt så vi hade gott om tid trodde jag. Stannade tom på vägen för att äta frukost. Vi parkerade och E skulle ställa in p-skivan och kom då på att det är ju en timme senare i Finland. Helvete! Tog det allra viktigaste, gick i rask takt in på området och försökte hitta ring 9. 7 och 8 fanns där men inte 9. Fram med papprena. Det var visst två områden. Snabbt till nästa område och hittade ringen. En basenji var inne och då trodde jag att det var kört men det visade sig vara en valp. Jag hade ungefär en hund på mig att få allt iordning innan det var vår tur. Lyckades även sätta nrlappen upp och ner. Wili var cool som vanligt och jag med när jag väl var inne i ringen.


Det var 4 champions med. Vi sprang först ett varv och hunden före (Wili var sist) sprang inte ordentligt vilket gjorde att vi blev tvugna att stanna hela tiden. Detta var tyvärr domarens bedömning av Wilis rörelser...

 

Wili skötte sig som vanligt. Vid bordet var domarens första kommentar "det här var en stadig kille". Vi fick springa fram och tillbaka men inget mer helvarv. Kritiken var bra och stämde förutom om hans rörelser där det bla stod att han önskade mer power.

   

Ge mig godisen!

       

I bästa hane försökte jag ta igen för det första varvet och väntade därför en stund innan vi började springa. Trots det var vi snabbt ikapp det sega hunden framför. Jag gillar inte att springa för nära någon men nu så tog jag fram armbågarna och körde på.

     

Wili blev 3e bästa hane med ck. Lite roligt med kritiken om att han är i excellent condition med tanke på att han just börjat fälla sommarvinterpälsen.

 

Jag var mest nöjd över att vi hann dit i tid, över Wilis prestation och min blå-vita klädsel.

 

Efter bedömningen gick vi en sväng och hittade jultomtens kontor. Det var dåligt med aktivitet där så här års.

 

Det blev även ett stopp på IKEA på vägen hem. Wili passade på att vila i skuggan.

 

Moj och Uno blev glada när vi kom hem. Moj lovade dyrt och heligt att hon inte fått någon lunch men enligt hundvakten var det ljug.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards