realdogsdontbark

Alla inlägg den 22 februari 2016

Av realdogsdontbark - 22 februari 2016 19:13

Nu har Moj gjort sin första ögonlysning. Bättre sent än aldrig. Blänket i ögonen har mattats av och jag ville kolla så att det inte var starr. Det var det inte utan bara så som ögonen blir när de åldras. Hon hade lindrig PPM men inget som påverkar ögonen. Allt annat såg bra ut och att ögonen rinner lite tyckte veterinären inte gjorde något.
Veterinären berömde Moj och tyckte hon var jättetrevlig. Moj uppförde sig klanderfritt, stod blickstilla utan att blinka. Darrade som ett asplöv men lät oss hålla på utan protest. Veterinären var väldigt trevlig och tog sig tid att förklara. Hon var även lite påläst om rasen och ville se fler basenjis som är lika trevliga som Moja. ..

Av realdogsdontbark - 22 februari 2016 18:52

Idag kom kicksparken och för det tackar jag min sponsor. Hade även beställt skidor till samt ett fäste. Det var inget bra före idag med snöfall och oplogat men var ju ändå tvungen att testa. Sparken väger typ 0 men det hjälpte till. Wili hade ingen större lust att dra heller och jag vet inte om det berodde på skorna. Nu är den iallafall inkörd och styret justerat till rätt höjd.

Alla fyra blev hur som helst väldigt trötta efteråt. Jag tror aldrig att det hänt förut att dom frivilligt legat i samma bädd och sovit.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards