realdogsdontbark

Alla inlägg den 10 februari 2016

Av realdogsdontbark - 10 februari 2016 18:28

Imorse ringde jag till veterinären och fick tid på eftermiddagen. Uno började besöket med att kissa in väntrummet. Sen skötte han sig ypperligt. Han till och med gick med på att gå upp på bordet utan större övertalning. Det var en annan veterinär än förra gången och hon trodde inte att tårkanalerna är igentäppta för då brukar ögonen rinna och det gör dom inte. Hon satte i pappersremsor i ögonen som satt i 1 min för att kolla så att han inte har torra ögon och dom var inte torra. Jag ska ändå fortsätta med ögondropparna ett tag till. 

För allergi reaktionen fick han kortison och jag köpte även en spray som ska lindra klåda. Passade på att boka in Moja på ögonlysning.


Uno och Wili har vårkänslor deluxe. Det ska busas mest hela tiden. Wili tycker att det är lite jobbigt att få podencosaliv på sig så ibland måste han stoppa leken och tvätta sig. Så här mycket har dom aldrig hållt på att busa förut. Även utomhus vill Wili racea men där får jag sätta stopp.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards