realdogsdontbark

Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Värmeböljan

Av realdogsdontbark - 26 juli 2014 11:41

Värmeböljan fortsätter. Trollen sa att dem inte ville simma trots värmen igår så då fick det bli en promenix i skuggan. Wili fick på sig kyltäcke och Moj gick och flåsade. Hon la sig ner och strejkade några gånger. Idag blir det definitivt simträning i älven.

   


Senaste Unonytt är att vi tränade sitt, kontakt och ligg igår och det gick kanon. Trots värmen så är han i farten. Hittills har han aldrig bajsat inne men nån gång om dagen så blir det en pöl på golvet. Roligaste hyssen är att äta kol från grillen, ta träbitar från stubben ( vilket han inte får eftersom det är ett getingbo där i) och gnaga på stenar. Han är mest utomhus.

Igår kväll när det blev lite svalare fick han för första gången följa med på en kortare promenad. Tanken var att jag skulle bära honom en bit men han ville gå själv. Ibland fick han gå i koppel med brorsan , ibland själv och ibland lös. Uno är hur duktig som helst att gå i koppel, som han inte gjort annat. Vi gick ner till älven och tittade på när laxarna hoppade. Han var inte rädd för något utan bara nyfiken. Trots promenaden med alla nya intryck så var det bus när vi kom hem.

       


 


 



 
 

Jag tror nog att det snart är dags för Uno att börja åka bil till olika ställen. Han verkar trygg här hemma och blir nästan uttråkad av att bara vara i trädgården. En valp ska ta det lugnt den första tiden i sitt nya hem men han är så tuff och framåt så det borde inte vara några problem.


 
 
förspel

förspel

26 juli 2014 20:13

kram på dig Rebecka! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av realdogsdontbark - 12 oktober 2017 19:47

För ett tag sedan vann jag en Dogbox. Boxen kom idag. Den innehöll godis, dentalstix, bajspåsar, paté, tre leksaker och två ben. Benen var snabbt uppätna av Moj och Wili. ...

Av realdogsdontbark - 8 oktober 2017 13:22


Hur mår Wili kanske någon undrar?   Jag uppfattar det som att han mår ganska bra nu när han äter smärtstillande. Det har han gjort i 40 dagar nu. Första gången jag var hos veterinären för att få det utskrivet så undrade hon om hon skulle skriva u...

Av realdogsdontbark - 24 september 2017 18:35

Igår var vi på Kanis för sista släppet för i år. Det var ett tag sedan vi var där eftersom sommaren spenderades i söder. Moja har inte sprungit alls i år. Jag hade med mig släpphjälp (husse) för att kunna ta bilder. Jag ville ha bilder på Wilis allra...

Av realdogsdontbark - 16 september 2017 19:25


Idag var det dags för årets sista LC, denna gång på hemmaplan. Uno var taggad som vanligt och han visste precis vad vi skulle göra där eftersom det var på samma ställe som förra året. Tyvärr var han själv så det blev mer som en träning.  Banan var ...

Av realdogsdontbark - 12 september 2017 11:27


Nu är jaktsäsongen inledd i Norrbotten. Detta har Uno tagit till sig. Han är ju trots allt jakthund säger han. Vi gick på gångvägen helt lugnt när Uno gjorde ett jakthopp, så som han gör när han hör något. Ingen av oss andra fyra hörde eller såg n...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards