realdogsdontbark

Alla inlägg den 24 november 2012

Av realdogsdontbark - 24 november 2012 13:28

Tror inte att någon basenji håller med om rubriken eftersom det handlar om simning.

Idag har vi äntligen varit i Råne och swimmat lite.



Först ut var Wille. Paniken fanns i blicken när han var på väg ner i vattnet men efter några sekunder mjuknades han upp och blev kontaktbar igen. Sen simmade han hur fint som helst. Vände när jag sa till, inga desperata försök att ta sg över kanten, lyssnade på mig osv. 3 x 3 min. Däremot var han fruktansvärt frustrerad efteråt. Sprang omkring och pep och ville ut. Fick sätta fast honom och då pep han ännu mer så till slut fick han följa med mig i kopplet medans Moj simmade.


Moj var inte lika samarbetsvillig. Hon hade siktet inställt på kanten, kanten och bara kanten. Upp skulle hon, till varje pris. Lyssnade noll på mig så det fick bli lina. Vi lät henne kravla en stund för att hon skulle förstå att det inte är lönt och sedan simma. Gick sådär. 

Köpte nytt kort och fick ett kort på vibben gratis. 


Efter ansträngning måste man fylla på med energi. Clementin slinker alltid ner.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards