realdogsdontbark

Alla inlägg den 11 november 2012

Av realdogsdontbark - 11 november 2012 21:30

I år var inte Wili direktkvalificerad. Har inte ställt honom officiellt i år.

Vi var på travet innan kl 8 så vi skulle få en hyfsad plats. Sen kom Theo och Ola. Även valpen Cosmo från Lule var med.

Domare var Harry Tast från Finland. 

Wili som inte är ställd så mkt i år tyckte detta var sååååå kul. Han skötte sig bra i rasen och vann över Theo. 

Tyvärr lyckades domaren klämma Theos läpp mot en tand så han sköt på bordet. Mindre bra men tror inte att det ska vara nån fara för framtiden. 


Sen blev det en lååååång väntan i trevligt sällskap. Tog lite bilder, fikade, tjötade basenji med massa folk. 

Det var samma domare i BIG finalen. Wili uppträdde helt perfekt. Stod som ett ljus med utstrålning och sprang framför. Han tyckte det var så himla roligt att få visa upp sig igen. Alla som tittar på honom, då trivs han.

Slutade som BIG 2a. Detta gjorde att vi kvalificerade in till den stora finalen på kvällen. Jag var ytterst tveksam till att ställa upp eftersom domaren redan hade placerat honom som tvåa . Visst det var två domare till i finalen men domare säger inte emot varandra. Blev dock övertalad av folk runt om som jag inte känner som tyckte att han skulle ha vunnit gruppen så till slut bestämde jag mig för att ändå ställa upp.


Hem och byta om och hämta fler köttbullar. Vi var tillbaka inom en timma, min fotograf (Ola) och jag. 


Först var det förhandsgranskning av alla domarna. Där var det en av domarna som frågade om Wili var den som kvalificerades in under dagen. Kändes inte helt ok.

Sen fick vi käk, en himla god buffé. Detta år kunde även jag äta då det fanns fisk.

Kl 21 körde finalen igång.  Wili blev pyntad med glitter och fluga. Vi hade nr 13 (otur?) och fick gå mot en direktkvalifierad afghan. Man sprang samtidigt upp och ner framför domarna och sen röstade dom vem skulle vara kvar. Givetvis åkte vi direkt, precis som jag visste. 

Fick med oss en rosett och en säck mat. 

 


Ett jätte fint arrangemang med god mat och fina hundar. Mina åsikter om att redan placera BIG hundarna har jag framfört så får vi se om det blir ändring till nästa år, men då kanske han är direktkvalad igen...

Det var hur som helst jätte kul att visa Wille igen och att han tyckte det var så roligt. Mycket nöjd med lille fjant.

Fler bilder kommer förhoppningsvis snart.

 

Idag har han varit helt slut och legat och snarkat mest hela tiden.

Av realdogsdontbark - 11 november 2012 14:05

Grattis morfar !

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards