realdogsdontbark

Direktlänk till inlägg 9 januari 2017

Mydog söndag

Av realdogsdontbark - 9 januari 2017 13:28

Igår gick basenji först. Hundarna var väldigt trötta och det märktes tydligt på Wili som var jättearg på stora fluffiga hundar. Han brukar nämligen inte bry sig om andra hundar men nu sa han att han var för trött för att möta bjässar. Jag fick helt enkelt försöka hålla avstånd, vilket inte var det enklaste då det kryllade av bernersenner.
13 basenjis var anmälda. Wili skötte sig bättre i ringen än dagen innan. Domaren kommenterad hans långa päls men det stod inte i kritiken. Wili blev BIR veteran och 4e bästa hane. Domaren sa "han är ju lite stor". Jo, jag vet...
Jag fick inte kritiken då Yvonne hade strukit Wili, alltså fel hund, utan fick hämta den senare. Hoppas bara att rätt resultat registreras in.

Uno vilade sig inför sin uppvisning.

Han var jättetrött men tack vare att han kunde slappna av så orkade han hålla koll på sina ben i ringen. 7 st var anmälda, samma hundar som lördagen. Det var väldigt trångt runt ringen men han brydde sig inte. Uno sprang ett snäpp bättre än förra gången. Han blev lite skeptisk vid hanteringen men gjorde inte mer än att han backade något steg och sjönk inhop något. Ingen panik med andra ord och domaren var snabb. Jag struntade i att plocka för mycket med benen utan han fick ställa sig själv.
Uno slutade som 2a bästa hane med ck och reserv cacib.

Det har faktiskt varit roligast att visa Uno denna helg. Han har visat stora framsteg i sitt självförtroende och kanske kan han en dag tycka att det iaf är lite roligt med utställning.

Jag tänkte först hoppat över finalen men mitt samvete kom ikapp. Jag visste ju att Wili inte hade någon chans men det är alltid kul att visa upp sin hund i stora ringen. Denna gång fick vi springa då funktionären tydligen lärde sig av misstaget från lördan. Givetvis åkte vi ut direkt men Wili skötte sig exemplariskt under hela finalen.

Idag är vi trötta och imorgon åker vi tillbaka till norr.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av realdogsdontbark - 12 oktober 2017 19:47

För ett tag sedan vann jag en Dogbox. Boxen kom idag. Den innehöll godis, dentalstix, bajspåsar, paté, tre leksaker och två ben. Benen var snabbt uppätna av Moj och Wili. ...

Av realdogsdontbark - 8 oktober 2017 13:22


Hur mår Wili kanske någon undrar?   Jag uppfattar det som att han mår ganska bra nu när han äter smärtstillande. Det har han gjort i 40 dagar nu. Första gången jag var hos veterinären för att få det utskrivet så undrade hon om hon skulle skriva u...

Av realdogsdontbark - 24 september 2017 18:35

Igår var vi på Kanis för sista släppet för i år. Det var ett tag sedan vi var där eftersom sommaren spenderades i söder. Moja har inte sprungit alls i år. Jag hade med mig släpphjälp (husse) för att kunna ta bilder. Jag ville ha bilder på Wilis allra...

Av realdogsdontbark - 16 september 2017 19:25


Idag var det dags för årets sista LC, denna gång på hemmaplan. Uno var taggad som vanligt och han visste precis vad vi skulle göra där eftersom det var på samma ställe som förra året. Tyvärr var han själv så det blev mer som en träning.  Banan var ...

Av realdogsdontbark - 12 september 2017 11:27


Nu är jaktsäsongen inledd i Norrbotten. Detta har Uno tagit till sig. Han är ju trots allt jakthund säger han. Vi gick på gångvägen helt lugnt när Uno gjorde ett jakthopp, så som han gör när han hör något. Ingen av oss andra fyra hörde eller såg n...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards