realdogsdontbark

Alla inlägg den 26 januari 2017

Av realdogsdontbark - 26 januari 2017 13:52

I några dagar så har jag anat att Moja varit svullen i ansiktet men det har varit så lite så jag var inte säker på om jag inbillade mig. Det gjorde jag inte. Idag har hon en rejäl svullnad på höger sida. Antagligen har den dåliga tanden blivit inflammerad. Min tanke har varit att dra ut den samtidigt som Unos tänder ryker, men nu blir det innan.
Hon äter så klart och är som vanligt men när jag pillar i munnen så försvinner hon snabbt under sängen.
Ringde först Lapplands Djurklinik i Boden men dom hade ingen tid förrän måndag. Då kontaktade jag Gammelstad istället och hon har fått tid imorgon. Förmodligen får hon smärtstillande och antiinflammatoriskt ett tag innan den tas bort.

Av realdogsdontbark - 26 januari 2017 00:10

Uno är fortfarande alldeles för bra på att klia sig. Han liksom naggar med tänderna lite överallt. Jag fungerar ungefär som en tratt och om han hade vetat alternativet till att jag sätter stopp så hade han nog varit tacksam. Idag fick det bli ett bad med klåddämpande shampoo. Det brukar inte direkt hjälpa men vad gör man...

Han tyckte hemskt synd om sig själv och efteråt sov han i flera timmar.

Jag ser inte heller någon annan utväg än att ge honom hypoallergenic mat igen så får vi se om klådan blir bättre.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards