realdogsdontbark

Alla inlägg den 6 april 2016

Av realdogsdontbark - 6 april 2016 14:04

Uno har haft klåda sedan länge och igår bestämde jag mig för att byta ut hans mat. Han var till veterinären och fick kortison när reaktionen bröt ut men han kliar sig fortfarande. Han har inte fått någon ny mat eller andra konstigheter som jag kan förknippa med kliandet men jag måste börja någonstans. Den enda förändringen i hans liv är att han haft mycket hormoner och grovnat avsevärt, tillväxten kom i samband med klådan. Självklart skulle jag kunna gå tillbaka till veterinären och göra ett pricktest men när jag pratade med dom så var dom skeptiska mot klådutredningar och jag vill helst hålla Uno från veterinären eftersom han varit där så mycket det senaste året. Så nu kör jag en egen utredning och börjar med att ta bort spannmål.

Nu har vi frysen full av Pondus 3p och deras malda lax. Mumsigt värre enligt vissa.

Uno har också fått en egen godisburk med anpassat innehåll. Jag råkade även beställa hem ett gäng med tugg och godis som ska vara mildare.

Uno genomgår just nu en badbehandling med special shampo. Han badas var 3e dag i 3 veckor. Jag har testat 2 olika sorters klåddämpande sprayer men dom funkade inge vidare så igår inhandlades en silversalva. Ruggigt dyr så jag hoppas att den hjälper.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards