realdogsdontbark

Alla inlägg den 5 april 2016

Av realdogsdontbark - 5 april 2016 19:03

Jag har köpt en webkurs i nose work. Var skeptisk till om hundarna skulle fatta grejen med att leta efter en doft då dom är vana att leta godis. Införskaffade ett startpaket med eukalypusdoft och burkar. Idag var det 3e dagen som vi körde. Jag började med att sätta godis på den gömma som innehöll doften. Hundarna gick då och letade mest med synen. Nu gör jag istället så att jag har godis i handen och klickar när dom intresserar sig för gömman med doften. 

Än så länge fattar dom inte vad dom håller på med. Alla tre bjuder på beteenden på sakerna emellanåt, det är ju så man brukar få godis. Jag tränar korta stunder, 2 ggr om dan. Trötta blir dom även om polletten inte ramlat ner. Vi får se om mängträningen ger utslag.


  Moja bjuder på trick på lådan men det gav inget. 


  Det jobbigaste är att sitta efteråt hälsar Wili. Ivrig som få.


Uno fastnade inte på film. Han är den som mest bjuder på beteenden och han vill gärna ge mig sakerna på golvet eftersom han har lärt sig att då får man godis. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards