realdogsdontbark

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av realdogsdontbark - 31 mars 2015 13:24

Idag har Moj besökt veterinären. Hon har en hård knöl nedanför bröstkorgen. Knölen är rörlig och dyker bara upp ibland. Den är stor men gör inte ont.

Jag trodde inte att det var fysiskt möjligt att darra så mycket som hon gjorde i väntrummet. Efter 10 minuter i mitt knä så började hon lugna ner sig och efter 20 minuter hoppade hon ner och började undersöka godishyllorna. I 30 minuter fick vi vänta innan veterinären kom. Under tiden passade jag på att boka tid för ögonlysning av Uno eftersom det framkommit att hans pappa har katarakt.

Moj låg på rygg i mitt knä och veterinären klämde och klämde men kunde inte hitta något. Även stående klämde han men knölen var någon annan stans. Efter hur jag beskrev den så trodde han att det kan vara revbensbrosk som blivit löst. Han trodde inte att det skulle synas på röntgen och eftersom hon inte har ont så får hon helt enkelt ha den rörliga knölen kvar .

Moj var jätte duktig under undersökningen och fick därför ett ben att gnaga på på vägen hem.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards