realdogsdontbark

Alla inlägg den 31 maj 2014

Av realdogsdontbark - 31 maj 2014 16:02

Medans vi var iväg på utställning så fixade Ola och Erik det sista på inhägnaden av tomten. Eller kanske inte det sista, fattas grindar som görs när vi har lust. Men nu är den iaf klar att busa i. Invigdes direkt och verkade godkänd. Staketet är 120 högt. Inte direkt Podencovänligt men jag ska nog se till att Uno håller sig på mattan ändå. Jag kastade inte en boll med snöre som Wili vann idag. Dom tittade på bollen och undrade om jag inte är riktigt klok. Hämta den själv människa!

       

Av realdogsdontbark - 31 maj 2014 15:47

Körde en liten träningsrunda inför vår Norgeresa om två veckor, en inoff i Lule. Jag visste redan innan att domaren tycker om basenjis. Tyvärr var inte vädret speciellt basenjivänligt, 10 grader och småregn till och från. Som tur är är Wili inte så väderkänslig och Moj var inte anmäld. Det var nog mest jag som led. Dubbla tröjor, vantar och te gjorde susen.

Redan innan bedömningen kom domaren fram och pratade. Han gillar att basenjis ser arroganta ut och skulle gärna ha en själv sa han. I ringen så fortsatte han att lovorda rasen till ringsekreteraren. Det blev BIR och väntan på finalen. 

Under tiden gick vi två rundor. Wille ville inte gå så jag fick släpa med honom. Han ville inte heller gå från ringen när vi var på området. Nästan omöjligt att värma upp honom. Tur han hade täcke. Sen så satt jag i bilen och löste korsord och lyssna på radio.

Till finalen hade jag sett ut en beagel som vår värsta konkurrent. Jätte fin. Wili skötte sig exemplariskt under hela finalen, trots regn. Vi blev utplockade och när det bara var Wili och beageln kvar så sa domaren "jag har dömt beagel måånga gånger, mer säger jag inte" och så placerade han beageln först. Fan också. Men jag är nöjd med hunden och det ska ju vara det viktigaste. Wili blev iaf överlycklig över att han vann ett ben och fick äta det i bilen på väg hem.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards