realdogsdontbark

Alla inlägg den 9 maj 2014

Av realdogsdontbark - 9 maj 2014 10:58

Gamelstad djursjukhus har under maj en kampanj som heter Sund i mun. Dem erbjuder gratis munkoll för hundar och man får en påse med Dentastix. Detta har jag utnyttjat idag. 

Moja, som aldrig har gjort nåt värre än vaccinerat sig hos veterinären, satt och pep under stolen i väntrummet. Jag fick krypa på golvet och dra ut henne därifrån när det var vår tur. Sen pep hon hela tiden tills vi kom ut. Godis ville hon inte ha förräns undersökningen var över. 

Wili däremot som blivit opererad och haft jätte ont på djursjukhuset gick glatt in och satte sig i mitt knä. Ingen nervositet alls. Han åt godis, undersökte saker och ting och tyckte om uppmärksamheten han fick.


Hundarna vägdes först. Moja = 9,6 kg och Wili = 12.4 kg. 

Sen tittade hon noga i munnarna. Letade efter tandsten och inflamerat tandkött. Moja var helt ua men Wili hade lite inflamerat tandkött. Detta ska jag åtgärda med borstning varje dag tills inflammationen lagt sig. Jag påpekade Wilis tand som han bitit av. Ingen fara då det bara är ytligt. 


Rekomenderar alla som har möjlighet att boka in en koll av era hundar.

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards