realdogsdontbark

Alla inlägg under augusti 2014

Av realdogsdontbark - 10 augusti 2014 16:37




Idag tog jag Uno på en promenad i öknen. Tänkte träna lite inkallning och att vänta men han hade full koll på mig och godis så han lämnade nästan aldrig min sida. 

                                             

Sen bytte jag hundar och åkte till andra sidan öknen. Såg tre mega stora renar på vägen dit så trollen fick ha långlina.




Av realdogsdontbark - 9 augusti 2014 19:05

Fick med mig Ola och Theo till Kanis. Även Uno var med för första gången. Han tyckte det var spännande med alla hundar men fattade nog inte vad man skulle göra där egentligen. Uno fick snällt vänta i bilen medans trollen sprang. Lite gnäll var det men inte så farligt som jag trodde. 

Wili fick starta från buren. Första gången i år. Han ville inte gå in. Varför ska du stänga in mig när jag vill springa? Väl inne så krafsade han på gallret tills starten. Ändå bättre än förut när han vänt sig om i buren. 

Moja fick springa från att jag höll henne och hade lite svårt att lämna trasan på banan.

På hemvägen åt vi på grillen och då sov dom i bilen. 

Uno fick busa med Theo en stund när vi släppte av dom. Äntligen nån man kan bita i!


   

Av realdogsdontbark - 8 augusti 2014 16:46

Köpte varsin milkshake och åkte till Kvarnängen med hundarna. Sen gick vi runt kyrkan. Uno var nära att dratta i vattnet när han blev för nyfiken. Efter promenaden var jag tvungen att besöka jobbet för att tjuva vatten.

Ja dom fick smaka.

Unos namnbricka kom idag. Även Wili fick en ny eftersom hans var sliten.

Av realdogsdontbark - 7 augusti 2014 15:06


Förbereder


Han har fortfarande lite svårt med balansen och vill gärna luta bakåt. 



  Uno tyckte egentligen det var för varmt ute för att springa.


Nu är han 43.5 cm hög.

Av realdogsdontbark - 6 augusti 2014 18:25



Idag var vi på Vitträsk. Husse fiskade och vi andra solade, sov och låg i skugga.


Wili tyckte det var varmt men ändå onödigt att behöva blötas ner.


Vi gick i land och tvångsbadade trollen. Uno hoppade i själv efter lite övertalning.


När vi var klara blev det tvångsbad igen. Moja tycker det är fusk att Uno alltid får vara lös och bestämma själv om han ska bada eller inte.


Sen blev det aktivitet gropgrävning. Det svalkade skönt i sanden.



 

Av realdogsdontbark - 6 augusti 2014 18:22





Igår åkte vi till stugan. Första gången för Uno. Han sprang omkring och undersökte allt, letade efter ätbara saker. Trollen tyckte det var lite fuskigt (lägg märke till öronen på altanen ). Uno hittade en död mört på bryggan som han genast sprang iväg med och troligen åt upp.






Han testade även sina simkunskaper. Ramlade i vattnet eftersom balansen inte är den bästa. Ingen panik utan han tog en liten simtur och kravlade upp på samma ställe igen.


Sen tog vi båten ut till bäverön. Att åka båt var ingen konst visade det sig.





Wili var helt tokig på ön och sprang och sprang och sprang. Uno försökte hänga på men blev varvad. Moj stod mest och kollade på.





 



Det var varmt och efter bus kommer vila. 


Hundarna gick ner och drack vatten. Då började Uno pyssla med pinnar. Jag såg mitt tillfälle och gick därifrån medans han var upptagen. Trollen hängde med. Det dröjde några minuter innan han började leta efter oss. Han sprang dit dom hade busat och även dit vi steg i land. Sen började han gnälla och då ropade jag på honom. Han verkar ändå inte bry sig om läxan för fortfarande har han ingen koll på oss när han hittar nåt roligt ute.


Uno passade på att ta en simtur till när husse kom med båten. Han sprang rakt ut i vattnet och vände när han började simma. Sen sov han i båten.




Uno va död hela kvällen sen. Det är jobbigt att vara på äventyr.

Av realdogsdontbark - 3 augusti 2014 22:04

Vi var på Rödbergsfortet i dag. Ställde bilen nere och tog Väbelstigen upp. Det var varmt men fläktade. Jag och hundarna väntade i 1 timme och 45 minuter när de andra gick visning. Gick runt lite innan vi satte oss vid bänken. Hundarna sov och inget kunde väcka Uno. Bilar ,folk , cyklar, skott, husvagnar. Han sov. Nu kan han slappna av och det går även bra att knyta fast honom. Dock måste jag fortfarande passa honom eftersom han äter sten. Åka bil är inte heller något problem längre. Han vill gärna in i buren eftersom han får godis då.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards