realdogsdontbark

Alla inlägg den 26 juni 2011

Av realdogsdontbark - 26 juni 2011 20:39

Årets Special gick i Tånga hed, ca 1 tim från Läckö. Jag å Minna drog dit på lördan för att ställa Wili och Tuva-Li. 

Vädret var toppen, inte för varmt och inte för kallt. Om man ska klaga på nåt så var det flugorna som inte ville lämna hundarna i fred. Inte mkt att göra åt.


Wili var först in av våra och han skötte sig sådär. Lite galopp, lite ofokus men räckte ändå till en andra plats i championklassen med fin fin kritik. I bästa hane blev han till min förvåning 3a. Jätte nöjd!

 

Tuva liten skötte sig super och blev 4a i sin klass.


Sen fick jag hoppa in och visa Elsa, Wilis syster. Alltid lika kul att få visa andras hundar. Hon var hyfsat enkel att ställa och slutade 4a i sin klass.

 

Efter detta var det uppfödargruppen och vi i Zahleka blev 2a!


Sist för dagen gick bästa rörelse, dit Wili blivit uttagen. Vi sprang å sprang och till slut vann Justin. 


Det roligaste var ändå att jag vann ett tält. Har skickat in till en tävling i basenjibladet och vips så var man ett utställningstält rikare! Jag som precis skulle köpa ett. Blev så till mig att jag glömde påsen med vandringspriser för årets basenji samt Wilis rosetter. Om någon har tagit hand om dem så säg gärna till. Har letat överallt på utställningsplatsen.


Sen var det givetvis kul att träffa allt folk runt omkring. Mojsan blev som alltid glad över att träffa sina uppfödare.

 

Efter utställningen åkte vi tillbaka till Läckö, sov över för att sedan ta specialen på väg hem. Inte planerat så men kul blev det. Vädret var ännu bättre idag och Mojua var med i bästa öron. Hon vann sin tredje seger i hennes paradgren. Wili var med i bästa tassar men fick se sig slagen.


Tack till arrangörerna och grattis till alla vinnare! 

Av realdogsdontbark - 26 juni 2011 20:33

Så for vi neråt, trollen och jag.

Tåg från Boden till Stockholm. Denna gånhg behövde vi bara dela djurkupén med en katt och dennes husse. 

Väl i Sthlm möttes vi upp av Minna med sällskap för att åka bil till Läckö.

 

På Läckö blev det midsommarfirande på slottet som bjöd på medeltidsmarknad och fint väder. Trollen var glada över att få besöka öa igen. Matte likaså.

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards