realdogsdontbark

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av realdogsdontbark - 7 juni 2011 11:01

Igår var jag handler åt lille Theo. Det var hans första show vilket är extra kul att få äran att ranta runt i ringen.

Solen sken men det blåste lite.


Theo var lugn och sansad. Hade inga problem på bordet, sprang fint och ställde upp sig snyggt. Det är så kul att visa valp! 5 min i ringen är vad dom klarar av att koncentrera sig. Han blev BIR med HP.


Trevligt sällskap och fina hundar gjorde att väntan på finalen som dröjde var helt ok. Tog en sväng till statoil för käk och även en tur med trollen förbi nationaldagsfirandet.


I finalen skötte sig Theo ännu bättre. Han brydde sig inte om de andra hundarna och var fokuserad på korvintaget som kom med jämna mellanrum. En stjärna!

Theoliten lyckades charma domaren och det reulterade i BIS1! Grattis till ägarna.

 

Efteråt åkte vi till öknen och släppte dom i värmen. Tyvärr var det en massa knott och sen kom det ett gäng crssåkare så turen blev inte så lång men hundarna blev trötta ändå.


Behöver jag säga att jag brände mig...

Av realdogsdontbark - 7 juni 2011 01:16

 

Vad är det där egentligen?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards