realdogsdontbark

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av realdogsdontbark - 3 juli 2010 17:23

Idag var det bestämt att hundbadet på Eriksö camping på Öland skulle besökas. Av en slump så hade de hunddagar där och idag var det utställning. Perfekt träning för Wili som inte har sprungit så bra de senaste gångerna. Anmäla gjorde man på plats. Vi slog oss ner och väntade på vår tur. Domaren kommenterade till publiken vad hon tyckte om hundarna, vad som va bra och inte bra osv. Intressant.

Eftersom vi va på ”semester” så hade jag sandaler, kjol och linne. Kanske första och sista gången jag visar hund i den utstyrseln.

När Wili kom in så sa hon att basenji va hennes favoritras, en bra start ;)

Eftersom jag var med för att springa så fick vi ta ett extra varv i ringen. Han skötte sig ok. Ståendet var bra iaf. Lite för varmt för honom idag egentligen.

Under tiden som vi var inne i ringen så lyckades Moj sno åt sig korvarna som låg i en påse. Endast några återstod. Typiskt Moj.

Jag fick skrapa ihop de som va kvar till finalen. Alla med hp gick vidare. Att springa i finalen va de vi verkligen behövde träna på. Ibland drog han på bra, ibland skulle han galoppera osv. Lite blandat alltså och jag är inte helt nöjd med honom, men ståendet gick bra tills korven tog slut…

Hur som helst så slutade han 2a. Det bästa med denna dan var att anmälan kostade 100 kr och för de fick man en påse med Eukanuba mat + 1 förp med mjukmat. Sen vann vi ytterligare en större säck Eukanuba och 2 förp mjukmat + bajspåsar, presentkort och en tävlingsmapp. Jag tänkte på morgonen att jag behöver snart köpa mat till Moja, men det behövs inte längre J

        Wili blir attackerad av en boxer i finalen...  

Efter utställningen begav vi oss till havet. Hundarna fick bada, jätte varmt i vattnet.

    Blundar jag finns jag inte.  

På väg till bilen gjorde vi ett stopp på agilitybanan. Hundarna var jätte duktiga.

                Moja fuska, men hoppa iställe dubbelt så högt.     

Sen drog vi till Färjestaden och käkade paj vid hamnen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards