realdogsdontbark

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av realdogsdontbark - 12 augusti 2009 17:21

 

 Sol = basenjis


I förmiddags roade jag mig med att putsa mina hundar dvs Klippa klor, fila, skrapa ull och rensa öron. Mojas öron var fulla med sand och äckel. Wilis öron var rena som en nyfödd valp. Undra varför Moja...


Det har regnat här på ef och hundarna har legat och tryckt i korgarna.

När det äntligen slutade att regna så stack vi ut. Moja tyckte att det var en urdum idé. Det var faktiskt blött på marken och prinsessan blev blöt om tassarna... Ett flertal gånger så stannade hon, tittade på mig med en blick som sa mer än tusen ord ( typ: du är dum i huvet, jag är skeptisk, djurplågare, släpp lös mig, vi går hem osv). När vi kom till vägskäl som ledde hemåt så fick hon bråttom att dra ditåt i hopp om att matte inte skulle komma på andra tankar och dra åt andra hållet, vilket jag givetvis gjorde. Då stannade hon igen, tittade skeptiskt på mig (idiot), spände halsen och struttade vidare i sakta mak som om asfalten var gjord av lava.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards