realdogsdontbark

Alla inlägg under november 2014

Av realdogsdontbark - 2 november 2014 16:31

Igår kväll började det snöa och idag var det snö på marken. Dock har det redan smält en del eftersom det varit plusgrader. Tog en sväng till Mjösjöberget så hundarna fick springa lite och vi hittade burkar i skogen. 

Av realdogsdontbark - 2 november 2014 16:15

Igår var vi i Kalix igen för utställning. Uno hade sent startnr så vi behövde inte vara där så tidigt. Det var som alltid alldeles för trångt i hallen så i väntan på vår tur gick vi 2.5 km spåret. 

 

Sen knödde vi in oss precis innanför dörren. Hade inte ens med mig någon stol in. Domare var Karin Juto Hedberg från Stockholm. Hon tog god tid på sig att döma. Uno skötte sig som vanligt bra. Jag hade några nyheter denna gång som jag testade. Istället för bebiskedjan så fick han ha snakekedjan och det reagerade han inte alls på. Sen så testade jag att stå istället för att sitta ner nu när han är så stor. Inte heller några konstigheter. Dock så satte jag mig ner vid hanteringen eftersom han kan tycka att det är lite konstigt när domaren pillar på bakdelen och därför får han extra stöd av mig. Denna gången hade Uno inte heller några problem med själva utställningshallen, vilket han tyckte var läskigt med alla närgångna hundar förra gången. 

Han fick bara bra kritik men jag hade känslan av att Podenco inte riktigt föll domaren i smaken då hon inte sa något. 

Efter bedömningen tog det två timmar till finalen. Han var rejält trött men orkade ändå fokusera när det var dags. Uno skötte sig utmärkt och brydde sig inte om de andra hundarna eller personen bakom som hela tiden ropade på sin hund. Domaren gav honom inte en blick och vi åkte så klart ut direkt. Vann gjorde den andra domarens valp som Uno slog i vinthundsutställningen. 

Jag hade ingen fotograf med men hittade en bild på oss. Dock inte den bästa då vi just där står och har paus i väntan på att domaren ska bege sig till oss.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards