realdogsdontbark

Alla inlägg den 18 oktober 2014

Av realdogsdontbark - 18 oktober 2014 17:45

Idag var det vinthundsutställning på travet i Boden. Podenco är en såpass liten ras så dom får gå med vinthundarna. Nu är Uno 5 månader och detta var hans andra utställning. Domare i rasen var Knut Blütecher från Norge. Uno skötte sig exemplariskt. Jag var lite ofokuserad. Domaren var helt lyrisk över hunden och kommenterade hur fin han var flera gånger under bedömningen. BIR valp med HP.

     

Kolla in örat som har stenkoll på vad gubben gör där bak.

   




Sen var den långa väntan. Jag åkte och handlade mat och under tiden sov Uno i bilen. När vi kom tillbaka gick vi en sväng och busade med en flaska på ängen. Uno upptäckte även att is är halt. Snacka om Bambi.


Jag trodde att denna dagen skulle bli kort eftersom det inte var så många med men domarna var väldigt noga. Jag hade inte med någon bur eftersom han ändå inte vill vara där. En liten stund innan finalen började så lyckades han somna i min stol. 


Finalen började strax innan 16. Då hade vi varit där sedan 08.30 Uno var trött men orkade ändå fokuser. I finalen dömde Katrin Raie från Estland. Uno stod stilla vid bedömningen och han sprang bra. Jag kunde dock lotsat honom bättre. Han blev BIS 2 efter en jätte fin afghan.  Uno vann mat till Moja, två nyckelringar och en tävlingspärm. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards