realdogsdontbark

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av realdogsdontbark - 14 oktober 2012 12:48

9:23 tog jag två troll och tillhörande långlina, begav mig ut på cachingrunda runt Rödberget. 

Första stopp var en bunker med droppstenar. På vägen dit var jag tvungen att bära dom över taggtråd och nedfallet staket. Väl framme ville dom sitta utanför och gnälla. Så fort Wille inte hade något att göra (alltså väntade på mig) så gnälldes det. Han måste tänka på något hela tiden för att inte börja löp-pipa. Ibland dras även Moj med och då gnäller dom i kör. Hittade iaf burken och sen drog vi vidare.

   

Blev passerade av två lösa hanhundar som var ute och sprang med sin matte. Hur ska det här gå tänkte jag och tog ett stadig tag i Mojas lina. Dom andra hundarna reagerade knappt och efter lite kommunikation med sin matte sprang dom bara förbi. Phu!

Sen träffade vi på en gubbe som trodde det var två Norrbottens spetsar som kom. Dom blir ofta förknippade med denna ras. Kan se en viss likhet men ändå inte.

     

Runt Rödberget finns det flera skjutbanor. Idag var det tydligen övning där för det small nästan konstant. Kan iaf konstatera att skotträdda det är dom då inte. 


  

 

Lika som bär?

   

Promenaden avslutades uppe på Rödberget. 11.57 var vi framme vid bilen och då började det regna. Hittade alla burkar enligt planen. Nu sover dom med sina Back on track täcken.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards