realdogsdontbark

Alla inlägg den 23 november 2011

Av realdogsdontbark - 23 november 2011 19:17

Någonting har hänt på Brännagatan 14.

Vad är det ingen som säger men att något är fel är uppenbart.


 

Herr Orange hittades avsvimmad med inälvorna utanför. Han säger att han inte kommer ihåg vad som hänt. Jag är inte säker på att det är sanningen. Vad är det han döljer? Varför är han rädd?

 

Den blinda Björnen har fastnat i dörren. Det verkar vara ett flyktförsök men kanske att hans sviktande syn ledde honom fel. Men vad har egentligen hänt med Björnens ögon? Är han verkligen född blind? Han påstår det men jag tror han ljuger.

 

Krokilden har fastnat med skägget i brevlådan. Hur han hamnat där är det bara han som vet. Enligt han själv var det brevbäraren som ropade på honom. Jag tror han ljuger. Min teori är att han var på väg ut ur lägenheten. Men varför?

 

Det verkar som Isbjörnen är på väg ner i en kastrull. Varför? Vill han bli mat? Dö? Uppäten? Isbjörnen säger att han bara skulle smaka av maten. Jag tror han ljuger.

 

Flodhästen sitter fast i brödrosten. Han halkade på väg till micron säger han. Jag tror han ljuger. Är det så att han försökt ta självmord? Elda upp sig själv?

 

När jag öppnade kylskåpet hittade jag Elefanten där. Han huttrade och var alldeles blå. Hur länge han befunnit sig i kylen vet jag inte. Han säger att han skulle ta lite mjölk men så gick dörren igen. Jag tror han ljuger. Kanske ville ha frysa ihjäl?


Många frågor återstår men svaren verkar utebli.

Vad är dom rädda för?

Varför vill dom dö eller fly?

Och var är Husmusen?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards