realdogsdontbark

Alla inlägg den 6 september 2009

Av realdogsdontbark - 6 september 2009 15:18

Det är verkligen anorlunda natur här uppe om man jämför med Halland.

Skog, skog, träsk (sjö på norrländska), skog, sand, berg.


Lingon och blåbär finns det i massor, iaf enligt mig. Enligt de Thailändska bärplockarna så finns det alldeles för lite.


 Jag har börjat använda reflexer på hundarna när de är lösa. Det är enklare att se vart de tar vägen och det minskar risken för att de ska bli tagna för att vara rävar.

 

 Första dagen hade Moja på sig sitt reflextäcke. Hon var fruktansvärt missnöjd och gick på sne, krökte ryggen och travade lite fjösigt till en början. Men så fick hon syn på nåt och stack in i skogen. Var borta ett tag och när hon kom tillbaka hade hon lera på benen och täcket var trasigt.

Då åkte jag in till djuraffären och köpte halsreflexer som man sätter på jakthundar. Expediten trodde att jag skulle jaga, vilket är typ det sista jag skulle kunna göra.

Så nu är både hundarna och jag glada när vi går i skogen.


Wili har ett nytt favvoställe. Han bygger en koja i gardinen och sen lägger han sig där. Tror nog han är osynlig.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards